Zwrot artykułów ogrodniczych w Castoramie, OBI i Leroy Merlin
Możliwość zwrotu lub wymiany towaru to doskonałe rozwiązanie w sytuacji, gdy kupiliśmy coś, czego jednak nie potrzebujemy lub nie spełnia naszych oczekiwań. Jak ta kwestia wygląda w przypadku artykułów ogrodniczych, tj. kosiarki, narzędzia ogrodnicze, meble czy materiały na ścieżki? Czy możliwy jest zwrot roślin? Sprawdzamy, które z nich bez problemu zwrócimy w popularnych marketach budowlano-ogrodniczych.
Artykuł dotyczy zakupów dokonywanych w sklepach stacjonarnych, w których możliwość zwrotu zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedających. Wielu z nich wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i pozwala na wykonanie zwrotów towarów według określonych przez siebie warunków. Pamiętajmy jednak, że uszkodzony lub niezgodny z umową towar zawsze podlega reklamacji, co regulowane jest osobnymi przepisami.
Uwaga! W przypadku zawarcia umowy na odległość (telefonicznie lub przez internet) konsumentowi przysługuje prawo zwrotu towaru w ciągu 14 dni. Czas ten jest liczony od momentu otrzymania danej rzeczy, np. odbioru przesyłki ze sklepu internetowego. Po otrzymaniu zwracanego towaru i formularza odstąpienia od umowy, sprzedawca ma 14 dni na zwrot kosztów poniesionych przez konsumenta. Koszt wysłania przesyłki pokrywa sprzedający, a odesłania kupujący. Zgodnie z prawem sprzedawca nie musi zwrócić pełnej kwoty za przesyłkę, lecz jedynie tę odpowiadającą najniższemu sposobowi dostawy, który obowiązuje w jego sklepie internetowym.
Ogólne warunki zwrotów we wszystkich analizowanych marketach budowlano-ogrodniczych:
- Zwracany towar musi być w nienaruszonym stanie, czyli nieuszkodzony i nieużywany.
- Aby zwrócić towar, należy okazać dowód zawarcia umowy (paragon, fakturę lub jej duplikat).
- Klient nie ponosi żadnych kosztów zwrotu towaru.
- Konsument otrzymuje zwrot pełnej kwoty towaru obowiązującej w dniu dokonania zakupu.
- W przypadku płatności gotówką, zwrot otrzymamy również gotówką. A jeśli zapłacimy kartą płatniczą, debetową, kredytową lub przelewem, zwrot następuje w ten sam sposób, w jaki był uregulowany zakup lub w postaci gotówki. Nie możemy przy tym wybrać sposobu zwrotu, więc jeśli płaciliśmy daną kartą płatniczą, należy mieć ją przy sobie podczas oddawania towaru.
- Towar można zwrócić w każdym markecie należącym do danej sieci, czyli niekoniecznie w tym samym miejscu, w którym został dokonany zakup.
- Wszystkie powyższe markety przyjmują zwroty bezterminowo. Przykładowo, jeśli przełożyliśmy na kolejny sezon układanie ścieżek ogrodowych, nadmiar materiału będziemy mogli zwrócić po ukończeniu pracy lub nawet znacznie później.
Jakie artykuły ogrodnicze możemy zwrócić w Castoramie, OBI i Leroy Merlin?
Przede wszystkim musimy pamiętać, że wszystkie zwracane towary w Castoramie, OBI i Leroy Merlin muszą być nieuszkodzone, nieużywane, bez zabrudzeń i w oryginalnym opakowaniu, czyli powinny nadawać się do dalszej odsprzedaży. Niezbędny będzie też dowód zakupu.
Lista artykułów ogrodniczych, które bez problemu zwrócimy w powyższych marketach:
- glebogryzarki, kosiarki, podkaszarki i wszystkie inne urządzenia ogrodnicze;
- grille ogrodowe i akcesoria;
- narzędzia ogrodnicze;
- doniczki i dekoracje ogrodowe;
- meble ogrodowe;
- markizy, parasole, pawilony;
- budowle należące do małej architektury;
- obrzeża, palisady, krawężniki, murki;
- płoty i ogrodzenia drewniane lub metalowe;
- płyty tarasowe i chodnikowe, kostka brukowa;
- żwir, grys i kamienie ozdobne;
- nawozy, preparaty i środki ochrony roślin przed upływem terminu ważności;
- ziemia ogrodowa;
- domki dla dzieci, trampoliny, baseny;
- węże i wózki ogrodowe, pistolety zraszające itp.
Artykuły ogrodnicze – czego nie można zwrócić w Castoramie, OBI i Leroy Merlin?
Niektórych artykułów ogrodniczych nie będziemy mogli zwrócić, więc nasz zakup powinien być bardziej przemyślany. Czego nie zwrócimy w popularnych marketach budowlano-ogrodniczych?
- roślin żywych,
- odpakowanych lub skręconych mebli ogrodowych bądź budowli należących do małej architektury;
- nawozów do roślin, preparatów i środków ochrony roślin po upływie terminu ważności;
- produktów sprzedawanych na metry, np. folii do oczka wodnego, agrowłókniny, przewodów;
- farb z mieszalnika;
- produktów, które zostały docięte na życzenie klienta, np. drewna;
- towarów na specjalne zamówienie klienta (np. mebli ogrodowych).
Poza powyższymi w Leroy Merlin i OBI nie jest możliwy zwrot towarów z wyprzedaży. W pierwszym z tych sklepów nie można zwrócić również źródeł światła, np. żarówek.
Według warunków zwrotów w Castoramie, Leroy Merlin i OBI nie możemy zwrócić roślin żywych. Jeśli jednak chcemy dokonać zwrotu w dniu zakupu, istnieje duża szansa, że obsługa sklepu się zgodzi.
Zwrot artykułów ogrodniczych w Castoramie, Leroy Merlin i OBI – podsumowanie
Wszystkie informacje, zawarte w powyższym artykule, są aktualne na dzień 14 listopada 2018 r. Zostały uzyskane ze stron analizowanych marketów oraz – w przypadku braku bezpośrednich danych – telefonicznie lub mailowo od obsługi klienta.
Poniżej linki do regulaminów zwrotu towarów sklepów Leroy Merlin, Castorama i OBI.
1. Regulamin zwrotów towarów w Leroy Merlin: https://static01.leroymerlin.pl/files/media/pdf/460/1813460/2016_regulamin_bezterminowy_zwrot.pdf [dostęp 14.11.2018 r.]
2. Regulamin zwrotów towarów w Castoramie: https://regulaminy.e24files.com/Regulamin_sprzedazy_dla_sklepow_Castorama1.pdf [dostęp 14.11.2018 r.]
3. Regulamin zwrotów towarów w OBI: https://www.obi.pl/sklep/services/market-services/zwroty/ [dostęp 14.11.2018 r.]
Komentarze
Ten artykuł nie został jeszcze skomentowany.